ספקטרום המחירים לפריצות רכבים

מערכת שורש  יד סיוון, תשפא  5/25/2021

גם פריצת רכבי יוקרה, יכולה להיות בערך בטווח המחיר של פריצת רכבים "רגילים". מדוע זה כך? ובכן, הפריצה הקלאסית, הבסיסית, יכולה להיות זו של הדגדוג
.......................

ספקטרום המחירים לפריצות רכבים
אם בדקנו את הדלתות וראינו שכולן נעולות, שכן לעתים אפשר למצוא כאלו פתוחות במפתיע –– הרי שפריצת רכבים, על ידי מנעולנים מומחים, אולי מטעם רשת S-Lock (רשת מנעולנים בפריסה ארצית S-LOCK), יכולה להיעשות בדרך יעילה ופשוטה, ולספק פתרון לאנשים שרוצים גישה למכונית שלהם, ומסיבה זו או אחרת הם לא יודעים היכן המפתח ברגע נתון. אכן שירות שימושי, ואפשר לתהות, מהו טווח המחירים בעבורו.

שהרי, בסך הכל, רבים מתהליכי הפריצה – הם דיי פשוטים, מהירים ויעילים– ואפשר שהרכב ייצא שמור ובטוח מתהליך הפריצה. יתרה מכך, הזמן הדרוש לפריצה יכול להיות גם בין דקות בודדות לחצי שעה. ואף על פי כן – יכול להיות שהמחיר לתהליך זה, יהיה נמוך מן הציפיות, בייחוד כאשר מצפים לקבל ערך נהדר מתהליך הפריצה.

למעשה, גם פריצת רכבי יוקרה, יכולה להיות בערך בטווח המחיר של פריצת רכבים "רגילים". מדוע זה כך? ובכן, הפריצה הקלאסית, הבסיסית, יכולה להיות זו של הדגדוג – שכמו שהיא נשמעת, היא כרוכה בדגדוג המנעול. זוהי שיטה קלאסית, ועם זאת היא לא הכי פשוטה.

סוגי פריצה פשוטים, ופשוטים יותר
סוג פריצה פשוט יותר, הוא זה שמערב בין כרית ניפוח ייחודית, למוט ברזל ייחודי. לא בכל מכונית ניתן להחיל אותו – אבל היכן שניתן, הפריצה תעלה בסביבות 150-300 ₪ בממוצע, פר מקרה. מה קורה שם בעצם? את כרית הניפוח מחדירים לחרך מתאים בגוף הרכב, מנפחים אותה קלות כך שניתן יהיה להעביר מוט משיכה – והמוט נוגע בידית הנעילה של הדלת – ובכך פותח אותה. נשמע פשוט, יעיל – ואולי גם כיפי.

ועם זאת, במכוניות שזה לא תקף – שכן אולי יש להם מערכת נעילה כפולה או פשוט שונה – שיטת הדגדוג כנראה תתאים יותר, אלא אם כן ישנה שיטה ייעודית יותר שתתאים. שיטת הדגדוג תניב תג מחיר של 800 ₪. או משהו בטווח הזה.

יש דברים שיכולים להשפיע על מחיר פריצת הרכב. לדוגמה, ככל שהרכב נמצא נעול במקום מרכזי יותר, שקל יותר להגיע אליו – פריצת הרכב תהא זולה יותר. שזה נהדר. גורם נוסף שיכול להשפיע על המחיר – הוא זמן הנעילה. באם מדובר בשעות היום, בימי חול וכו' – הרי שהמחיר יהיה סטנדרטי להפליא. אם לא, הוא יכול לטפס לכדי תוספת של חמישים אחוזים, לטרחתו והשקעת הזמן של המנעולן.

תהייה בנוגע לערכות פריצה
מחשבה לאדם שאינו מנעולן מוסמך: מדוע לא לקנות ערכת מנעולנים ולפרוץ את הרכב בעצמך? מחשבה נהדרת, בהחלט אפשרי. ועם זאת, היכן תשמור את הערכה? ועל איזה רכב תתרגל את פעולתה? אם סביר שהמקומות בהם תשמור את הערכה לא יהיו נגישים לך (בתוך הרכב הנעול, או במקום מרוחק), או באם לא תרצה לתרגל את פעולתה על הרכב האישי שלך – זה מעלה סייגים בנושא. ועם זאת, אם נדמה לך שזה כישרון ששווה להחזיק, והמכונית שלך יכולה להיפתח בצורה שכזו – מה טוב.